torsdag 9 februari 2012

Snö

Igår eftermiddag så kändes träningsvärken i benen mycket bättre så gav jag mig ut inställd på en runda på 12 km och hade tänkt att hålla 5-5:30 tempo. Men jag hann bara runt hörnet på huset innan det började göra riktigt ont i vänsterfoten, ett problem som jag har haft tidigare men som jag inte har känt av på länge. Jag ändrade mitt steg lite och försökte landa mer på utsidan av foten men det gjorde att jag inte kunde trycka på ordentligt med vänster benet utan fick ta allt med höger. Dock så ledde detta till något kramp liknande i baksidan av höger lår och upp i rumpan så efter 3 km gav jag upp och vände hem. Så istället för 12 km så blev det 6 och i bra mycket långsammare tempo än planerat.

Smärtan i foten tror jag att jag skulle kunna förhindra med ett par bättre skor så jag har börjat kolla runt lite på internet, så jag tar mig nog till en butik innan veckans slut och köper ett par nya.

Idag hade jag tänkte ge mig ut på en power walk för att spara lite på foten men det snöar ganska så rejält här idag så jag blev lite avskräckt. Men nu har jag kollat runt på lite träningsbloggar och jogg.se och marathon.se och nu så står jag här inpackad i en väldigt massa kläder och p3 dokumentär i lurarna. Inte klokt hur peppad man kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar