onsdag 11 april 2012

Spring!

Gav mig faktiskt ut på en liten spring runda idag mest för att testa knät som har känts helt okej sen i förra veckan men sen har jag ju varit riktigt förkyld med så jag tänkte att 3 km i lugn takt skulle bli bra. Knät kändes faktiskt helt okej men jag lyckade bara springa 2 km innan min kropp som tydligen var mer sjuk än jag ville erkänna gav upp. Då hade jag redan fått stanna och hosta slemklumpar för att kunna andas men dum som man är fortsatte jag lite till innan det svartnade för ögonen på mig och jag faktiskt bestämde mig för att gå den sista kilometern.

Det som är positivt är ju att knät känns bättre och jag nog kommer att kunna springa lite igen! Men jag ska ändå till min läkare den 20e så ska vi se vad vi kan hitta på för att jag ska kunna fortsätta att springa och klara mitt maraton. Mitt mål var ju innan att jag skulle springa under 4 timmar med det känns inte riktigt rimligt längre nu när jag har tappat en hel träningsmånad. Så jag ska sätta mig ner och fundera lite på vad som känns rimligt i dagsläget och hur mycket träning som mitt knä kommer att hålla för och göra ett nytt mål efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar