tisdag 17 april 2012

Tisdags stress

Nästa fredag den 27 så ska jag skriva tenta på denna delkursen och jag börjar verkligen känna tentastressen! Har inte gått igenom allt vi ska kunna än och jag tycker inte att jag har koll på allt som vi redan har tagit upp, PANIK! Idag så ska jag läsa en himla massa som vanligt, längtar till nästa delkurs som inte kommer innebära riktigt lika mycket läsning.

Sen ikväll så ska jag träna dressyr för Nina med Speciellan och det är första gången som hon är med på dressyrträning så det ska bli spännande. Vet att jag borde rida i min dressyrsadel så jag hade den när jag red igår för att prova men det var faktiskt lite läskigt när hon bockade för jag känner mig inte lika "fast i sadeln" eller vad man ska säga. Nu förstår jag nästan alla hysteriska dressyrtanter som är livrädda för sina hästar haha.

På grund av mitt plugg så kommer jag att ha lite lite tid för hästarna men jag hoppas på att Isabelle kan rida Nova mycket denna veckan så att jag bara har lill hästen. Sen planerar vi att kanske åka till Skyrup på öppen bana på lördag, blir nog jätte nyttigt för Speciellan att åka dit. Någon som vill joina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar