måndag 26 mars 2012

Helgen

Har inte riktigt haft tid till boggen i helgen men nu så ska det bli bättre igen. I lördags så träffade jag min syster yster som var på besök i broröd plus att jag red hästarna och gjorde Nova i ordning inför tävling. Så i söndags begav vi oss till Trolleholm för att hoppa två 120 klasser, första 120 för året. Jag var riktigt taggad inför det eftersom jag tycker att det är så lågt med 110 och rider inte ordentligt då.

Men det gick väl inte riktigt som jag ville Nova var ganska så spänd och springig och i stället för att bara möta med skänklen och hålla rytmen så blev jag lite fast i handen och så blev det bara värre. Vi tog oss runt fefritt i båda faserna så det var absolut ingen katastrof eller så men jag har ju bara så mycket högre förväntningar på min egen ridning. Men eftersom han kändes som han kändes bestämde jag mig för att inte rida fort i omhoppningen utan bara rida den som vanligt, så det slutade med att jag blev 16e av 14 placerade så det var lite tråkigt. Man vill ju alltid ha en placering!

Sen bestämde jag mig för att stryka andra klassen eftersom Nova hade ett sår i ena mungipan, kanske därför som han var så spänd. Han är ju hopplös med sånt min lilla vita häst, han får ju skav av allt, benskydd, schabrak m.m. och att han är rosa i sin ena mungipa gör ju att han blir ännu känsligare. Så nu blir det till att rida på hackamore ett par dagar så att det får läka ordentligt.


Mamma är inte så grym på att fota men hon försöker iaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar