onsdag 14 mars 2012

Köpenhamn

Sitter och har det lite små tråkigt så här en onsdags kväll så jag passar på att skriva lite om vad vi gjorde i helgen om någon är intresserad.

I lördags åkte jag och Freddie till Köpenhamn för en öl-dag, antar jag att det var. Fred ville titta i några olika ölaffärer för att hitta öl som man inte får tag på i Sverige och jag ville mest allmänt titta runt lite. Vi gick även till Mikkeller Bar som var riktigt bra och fin, där drack jag också en öl som var jätte god. Så här såg det ut:

en snygg men väldigt stylad bar

Fred är seriös när det kommer till öl

toan, om någon ville vet hur den såg ut


Vi åt middag på en restaurang i nyhavn, turist stället nummer ett, men vi valde en av de lite billigare ställena och här fick man verkligen vad man betalar för. Servicen var riktigt dålig och till och med otrevlig, maten var inte heller mycket att hurra för. Jag tyckte själv att jag drog jätte roliga skämt om inredningen men Fred tyckte inte att det var kul, sen när jag visade honom denna bilden på vägen hem så säger han att han inte hade sett allt i taket... hur!?

De hade pyntat jätte fint genom att ha ett fiskenät i taket
och sen slängt upp allt skit som de hittade på det.
De hade även jätte fina korgar till lampskärmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar