måndag 12 mars 2012

Veckoplanering v 11

Ny träningsvecka och jag är riktigt pepp, för från och med idag så ska jag faktiskt börja följa ett träningsprogram för maraton! Jag tror att det kommer att bli lättare att faktiskt ge mig ut och springa så mycket som jag måste eftersom jag nu slipper tänka på vad och hur jag ska springa. Jag har ju inte heller någon erfarenhet av att sätta ihop ett eget träningsprogram och därför så känns det väldigt tryckt att "någon annan" bestämmer.

Måndag: Distans 10 km
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans 8 km, lättare styrka
Fredag: Vila
Lördag: Långpass 14 km
Söndag: Vila

Det känns som om det här inte är jätte mycket löning men det kommer att ökas på varje vecka så jag ska väl inte gnälla nu. Eftersom jag bor i Broröd denna veckan kommer det även att bli så mycket ridning som jag någonsin kan. Saknar lite att jag inte kan rida så mycket jag vill i vanliga fall men denna veckan kommer att bli bra! Har även föreläsningar måndag, onsdag och fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar