onsdag 21 mars 2012

Speciellan

Tänkte presentera lilla Speciellan lite närmare för er som inte vet. Hon heter egentligen Special Love och är fyra år efter Nobel - Nero.

Hon var väldigt bakskygg och känslig när hon skulle ridas in så Camilla, hennes uppfödare valde att i stället för att rida in henne själv som hon brukar göra att lämna henne till Gränsbo. Jag red henne första gången för ett år sedan när hon var tre och ny inriden och från i höstas när hon sattes igång igen efter betet.

Från i höstas är det bara jag som har ridit henne och när vi började efter betet var hon väldigt ängslig och ofokuserad. Men sedan dess har det hänt hur mycket som helst och hon har verkligen blivit toppen fin. Jag tycker att hon är en väldigt rolig häst att rida men hon är väldig känslig och har mycket humör men det gör ju bara allt lite roligare. Sedan två veckor så bor hon nu hemma hos oss för att jag ska få mer tid till henne och det gör mig riktigt glad.

Här kommer lite bilder, men det var svårt att stå still och så fick hon linan i ögat stackarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar