söndag 18 mars 2012

Nörderi

Jag är en tvättäkta nörd och jag gillar det! När jag hittat något som jag verkligen gillar, så vill jag lära mig så mycket om det som det bara går och nörda ner mig ordentligt. Just nu så gäller det löpningen och då har sidor som jogg.se och olika maratonbloggare varit helt oumbärliga. Jag har kunnat sitta i timmar och läsa alla möjliga trådar om kost, skor, löparböcker, you name it, jag har läst tråden.

Jag har också läst en hel del om löpteknik och det är någonting som verkligen intresserar mig. Jag har faktiskt jobbat ganska så aktivt med mitt löpsteg och det känns helt klart som att jag har förbättrats. Nästa steg är att börja med löpskolningsövningar, kommer ihåg att vi gjorde sånt på specialidrotten i skolan med Kent, Kenneth ?? jag och namn, men exakt vad vi gjorde minns jag inte. Så nu har jag hittat ett klipp från marathon.se men olika övningar som jag funderar på att köra under dagens långpass, kör nog inte alla övningar för det kommer jag inte komma ihåg men några måste vara bättre än inga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar