torsdag 8 mars 2012

Verkligen inte okej

Idag är jag ganska så irriterad på vädret eftersom det har bestämt att det skulle vara lite mer vinter! Snön kommer antagligen att smälta bort under dagen men jag vill ju bara ha vår nu. 




Snart ska jag ge mig iväg på veckans sista föreläsning och efter det ska jag packa min väska och flytta till Broröd i tio dagar. Ikväll ska jag såklart rida lite och som det känns just nu så ska jag även känna lite på mitt knä och ge mig ut och springa, längtar...

Igår var jag på Erikas föreläsning om idrottspsykologi vilket var väldigt intressant. Föreläsningen handlade om väldigt basic grejer som man har hört innan men det är alltid bra att få en påminnelse om hur mycket sånt här verkligen påverkar en. Erika brinner verkligen för det hon pratar om och är själv väldigt seriös både med sin egen och sin hästs träning, det får en att "tagga till" lite extra och tänka på vad man själv kan göra bättre. Det jag tar med mig från föreläsningen är att jag ska göra upp tydliga målsättningar för hästarna och min maraträning som ska följas och utvärderas. Sen ska jag även jobba på att bryta mina allt för självkritiska tankar som jag lätt hamnar i om det går dåligt.

Sen tyckte jag att Erika skulle springa en halvmara med mig i augusti och det verkade hon väldigt pepp på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar