torsdag 15 mars 2012

på schemat

Idag var det 8 km distans som skulle springas på 50-53 min och efter det 20 min lättare styrka. Det är spännande hur mycket känslan i löpningen kan variera under en så förhållandevis kort distans. Det kändes faktiskt ganska så tungt första kilometerna så det var tur att Fred var med och pushade på mig. Benen var fortfarande sega sen intervallerna i förrgår och jag hade för mycket kläder på mig. Men extra tröjan kastade jag ganska så fort och vid tredje kilometern så släppte allt, benen var pigga igen och kilometerna bara rullade på. Det hela slutade med att vi sprang på 47:26 vilket var fortare än träningsprogrammet igen.

Sen skulle vi köra lite styrka men det blev inte så mycket med det i alla fall för mig men jag gjorde faktiskt 75 situps, Fred var duktigare och gjorde lite mer situps, armhävningar m.m. Började göra såna där ryggresningar eller vad det heter men jag tycker inte att de ger så mycket så jag struntade i det. Jag borde verkligen satsa mer på styrkan för jag kommer verkligen ha nytta av det både i min löpning och ridning. Någon som vet bra övningar som man kan göra hemma?

jag är så snabb att jag inte går att fånga på bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar